14: Diaries of the Great War
While his father is sent to Germany for forced labour, Yves Congar lives through the end of the war in his cellar. Ernst Jünger returns to Germany when revolution breaks out in his country. Too old for active service, Charles Edward Montague was asked to organise photo shoots of German prisoners for the American press. Marina Yurlova spent her 18th birthday in a Red Army prison as the civil war raged. On 5 October 1918, Elfriede Kuhr hears for the first time at school about the possibility of defeat...