14: Diaries of the Great War
Millions of mothers and wives must endure years of separation from their sons or husbands. They are tormented by the uncertainty of whether their loved ones are still alive. The men in the trenches are told to concentrate on killing and not worry about their wives back home. The war destroys the lives and health of countless soldiers.