Hilma Af Klint
Mistyczno-abstrakcyjne obrazy, które świat poznał kilka dekad po śmierci ich autorki: Hilmy af Klint (1862–1944). Publicznie była uznaną artystką akademicką, w ukryciu – pionierką malarstwa abstrakcyjnego. Dziś zaliczana jest, obok Kandinsky’ego i Mondriana, do prekursorów nowoczesności. Od maja 2026 roku Paryż poświęca artystce retrospektywną wystawę.