Hilma Af Klint
As a major retrospective of her work takes place in Paris from May 2026, this documentary looks at the fascinating life and work of Hilma af Klint (1862-1944). A relative unknown, the Swedish painter was a pioneer of abstract and modern art, pre-dating Kandinsky and Mondrian with many of her mystical paintings only discovered decades after her death.