John Eliot Gardiner
Founder of the English Baroque Soloists, the Monteverdi Choir and the Orchestre révolutionnaire et romantique, John Eliot Gardiner is not only one of the greatest conductors of his time, he is also a gentleman farmer. When he is not conducting, he looks after the cows and sheep on his organic farm in Dorset, some 200 kilometres from London. Portrait of a revered musician, a pioneer of historically informed performance, as he celebrates his eightieth birthday.