Klub Książkowy ARTE
W świecie Jane Austen zawarcie dobrego małżeństwa dla kobiety nie oznacza przede wszystkim osiągnięcia szczęścia małżeńskiego: to raczej możliwość ustabilizowania swojej pozycji społecznej, a nawet awansu. W powieści „Duma i uprzedzenie” miłość jest kwestią kluczową, niemal sprawą życia i śmierci.