W każdym odcinku Bruno i Nicolas dzielą się swoją pasją do wybranego dzieła, zanurzając się w jego atmosferze, analizując główne wątki i z lekkością oraz humorem dyskutując o jego wartości artystycznej. Nowy sezon skupia się na sześciu wielkich klasykach: „Maus”, „Własny pokój”,„Zbrodnia i kara”, „Duma i uprzedzenie”, „Notatnik śmierci” oraz „Diuna”.