Klub Książkowy ARTE
W mandze „Death Note”, napisanej przez Tsugumiego Ōbę i narysowanej przez Takeshiego Obatę, pełna zwrotów akcji fabuła kryminalna czerpie z kryzysu, jaki przeżywało japońskie społeczeństwo na początku lat 2000. To czas „Battle Royale” oraz procesów sekty Aum — „stracona dekada”, nad którą unosi się atmosfera powszechnego niepokoju.