Death Note by Tsugumi Ōba
In the Japanese manga series Death Note, written by Tsugumi Ōba and drawn by Takeshi Obata, the fast-moving detective story mirrors the sense of moral crisis in early 2000s Japanese society, the time of the controversial film Battle Royale and the trials of the Aum sect.