The Hell of Auschwitz
A Holocaust story as a graphic novel, Maus by Art Spiegelman was the first to address the holocaust in mainstream culture and is still considered a milestone in comic-book history today. Spiegelman tells the story of his father, a Polish Jew and Auschwitz survivor who subsequently emigrated to America. With his autobiographical and historical graphic novel, he revolutionised comics and paved the way for the genre to achieve a whole new level of formal sophistication.