Jak Maus zabił Miki
"Maus" to jedna z najważniejszych opowieści o Holokauście, stawiająca trudne pytania, na które autor w nowatorski sposób próbuje znaleźć odpowiedź. Umiejscawiając opowieść w komiksowym medium, stosując przerysowanie i karykaturę, Art Spiegelman zbliżył się, jak nikt inny przed nim, do ukazania swoistej niewyrażalności, monstrualności Holokaustu, a poprzez autobiograficzne odniesienia wytworzył napięcie cechujące najwybitniejsze dzieła literackie.