The Canary Islands
Once devoid of life, the two smallest islands of the Canary Islands, La Gomera and El Hierro, eventually became colonised by animals and plants that arrived from the sea. The giant lizard of El Hierro, thought to be extinct, was rediscovered about fifty years ago.