Off the African coast, seven islands shaped by millions of years of volcanic activity form the Spanish archipelago of the Canary Islands. Black lava fields in Lanzarote, endemic camels in Fuerteventura, marine areas with rare biodiversity in La Gomera... These islands reveal the consequences of volcanic eruptions on fauna and flora.