The Canary Islands
Gran Canaria has around fourteen different climatic zones, and volcanic mountains that rise from the centre of the island to the coast. It is within these landscapes that ocean winds bring rain to the lush northeast. In contrast, the island of Fuerteventura is among the driest regions in Europe.