The Canary Islands
The island of Tenerife is famous for its volcanic cone of Mount Teide, which is over 3,700 metres tall. Tenerife has been shaped by this volcanic activity. While violent eruptions are rare nowadays, earthquakes remain relatively frequent on the island.