Wyspy Kanaryjskie
Teneryfa słynie z wulkanu Teide, który wznosi się na ponad 3700 metrów n.p.m. Cała wyspa jest naznaczona śladami ognia i lawy. I choć dziś gwałtowne erupcje są rzadkie, trzęsienia ziemi to na Teneryfie powszechne zjawisko.