Wyspy Kanaryjskie
Dwie najmniejsze Wyspy Kanaryjskie – La Gomera i El Hierro – były kiedyś całkowicie wyludnione. To dlatego tak dobrze czują się tu egzotyczne zwierzęta i rośliny. W sercu La Gomery leży Park Narodowy Garajonay, prawdziwy prehistoryczny relikt, gdzie prawie połowa roślin to gatunki endemiczne.