Korupcja wyborcza w Mołdawii
Mołdawska policja na kilka tygodni przed wyborami ma ręce pełne roboty. Codziennie zatrzymuje prorosyjskich polityków i aktywistów, którzy przekupują wyborców. Przede wszystkim w autonomicznej, rosyjskojęzycznej Gagauzji. Według mołdawskich władz, pieniądze pochodzą z Rosji, a celem przekupstwa jest utrzymanie Mołdawii w orbicie Kremla i oddalenie jej od Unii Europejskiej.