Malta walczy z otyłością
Maltańczycy prowadzą najbardziej siedzący tryb życia w Unii Europejskiej. Jeśli dodać do tego niechęć do ćwiczeń fizycznych i dietę, która przez 150 lat brytyjskiej dominacji wyparła kuchnię śródziemnomorską, diagnoza jest prosta. Otyłość jest dziś na wyspie problemem strukturalnym. Rząd próbuje temu zaradzić zachęcając – zwłaszcza młodzież – do większej aktywności fizycznej.