Od wybuchu wojny w Ukrainie, blisko 2,5 tys. Rosjan sprzeciwiających się reżimowi Putina wyemigrowało do Niemiec. Jednak teraz niemieckie władze postanowiły zawiesić wydawanie wiz humanitarnych zezwalających na pobyt w tym kraju. Wśród osób dotkniętych tą zmianą jest były więzień polityczny Aleksiej Moskaljow i jego 15-letnia córka.