De la începutul războiului din Ucraina, Germania a primit aproape 2.500 de cetățeni ruși persecutați fiindcă s-au opus invaziei. Acum, guvernul german sistează acordarea vizelor umanitare, conform Articolului 22.2 din Legea privind dreptul de ședere. Decizia afectează persoane precum Aleksei Moskaljov, fost deținut politic, și fiica sa de 15 ani, Maria.