ARTE Europa Săptămânal
UE a dat undă verde statelor membre să încheie acorduri cu țări terțe pentru a crea centre de returnare, posibil în Uganda, Uzbekistan, Rwanda sau în alte state. Germania și Danemarca sunt pregătite să adopte măsura, însă Spania i se opune, iar Franța e sceptică în privința eficacității sale. Susținută de extrema dreaptă, politica a fost criticată de ONG-uri, fiind considerată o încălcare a drepturilor fundamentale.