Czy potrafimy się skupić?
Żyjemy w świecie bodźców: powiadomienia, krótkie wideo, scrolling bez chwili oddechu. Łatwo uwierzyć, że nasza koncentracja jest w kryzysie. Tymczasem badania pokazują coś innego: uwaga działa w rytmicznych cyklach i naturalnie przełącza się między skupieniem a rozproszeniem. To mechanizm przystosowania. Neurolodzy i humaniści zgodnie twierdzą: nie straciliśmy zdolności koncentracji — zmienił się jej sposób działania w cyfrowej rzeczywistości.