ARTJACKING (9/10)
„Panny dworskie” Diego Velázqueza powstają w 1656 r. na życzenie ówczesnego króla Hiszpanii. Velázquez ma sportretować księżniczkę Marię Teresę. Jednak na obrazie dzieje się tak dużo, że dyskutuje się o nim po dziś dzień. Różni artyści znajdują w nim coraz to nowych odtwórców głównej roli: dla Giulio Paolini jest nią tajemnica, dla Philippe'a Comara przestrzeń, a dla Yasumasa Morimura – lustro.