Sweden: a pioneer in green steel?
Hit by the 2008 crisis, Iceland applied for EU membership in 2009 but withdrew in 2015 to focus on independent fisheries. Accession was off the table until Donald Trump’s interest in Greenland revived the debate. Will US efforts to secure the Arctic for its own interests finally push Iceland toward the EU? The question of Iceland's strategic alignment is back in focus.