Boredom - An Unexplored Feeling
Our modern world is characterised by productivity and speed in a high stimulus environment. Who experiences boredom today when smartphones and streaming platforms can fill any spare moment? And yet boredom can be good for us: It feeds creativity and teaches us how to regulate our emotions from an early age. Researchers around the world are now trying to decipher this mysterious feeling.