Being Lazy is Awesome
Is lazy good? Ronja meets ex-football player Kevin Pannewitz, who was about to break through into the Bundesliga, but was kicked out by the clubs for lack of discipline. Today he plays in the district league and is a happy father. Does he still feel like he missed something because of his lack of work ethic? Laziness can have meaning: it's a form of resistance, says philosopher Marilena Berends. It's a radical act against our high-speed society and the never-ending drive for production and growth.