Streetphilosophy
Jan explores all the different ways of being alone. He searches for gold in a field with Wolfgang Herkt and his metal detector. After long hours of solo searching, Wolfgang says: "Being alone helps with difficult decisions because there are no distractions." The author Kathrin Weßling is the opposite: she communicates 24/7, writes books and constantly posts to social media. But loneliness lingers... not least of all for refugees. Evgeniy Zamyatin, who works as a lawyer for Alexei Navalny's anti-corruption foundation, fled to Berlin, far from friends and family.