Afectată de criza din 2008, Islanda a solicitat să devină membră a UE în 2009, dar și-a retras cererea în 2015 pe fondul reglementărilor zonelor de pescuit, considerate dezavantajatoase pentru suveranitatea economică a insulei. Amenințările lui Donald Trump față de Groenlanda, au redeschis subiectul în Islanda, cu temerea că planurile sale de „cucerire” se vor răsfrânge și asupra islandezilor. Va fi împinsă Islanda către UE de interesele SUA de a-și asigura zona arctică pentru propriile interese?