When it comes to legislating on sex work, there are roughly two schools of thought: decriminalisation, which makes prostitution legal, and the Nordic model, which makes it illegal to buy sex (but not to sell it). Laws on prostitution vary widely across Europe, and the debate has resurged in recent months. It all comes back to the same question: what protects women more, banning sex work or legalising it?