Poland: Citizens mobilised despite political deadlock
As Poland enters a new phase of cohabitation, the debate over the rule of law remains at the forefront. Donald Tusk’s government aims to reverse the changes imposed under PiS, but Karol Nawrocki, the new conservative president, can block them. Despite the deadlock, civil society remains mobilised.