Chad: Mapping the Future25 min
Hindou Oumarou Ibrahim is a cartographer and activist from the Fulbe people in Chad. Land and water are becoming scarce as desertification advances in the Sahel region at a rate of 4km every year. That's why she travels all over the country to draw maps with the people, to prevent conflict linked to depleting resources.