Antyukraińska polityka na Węgrzech
Na Węgrzech przebywa jedynie około 60 000 ukraińskich uchodźców, czyli znacznie mniej w porównaniu z dwoma milionami w Polsce. Węgierski rząd Viktora Orbána nie ukrywa jednak swojego prorosyjskiego nastawienia i wykorzystuje antyukraińskie nastroje w kampanii przed wyborami parlamentarnymi w kwietniu 2026 r.