Serbia: kraina wody
Serbia nie ma dostępu do morza, ale woda odgrywa w tym kraju niezwykle ważną rolę. Wielkie rzeki, przede wszystkim Dunaj, Drawa i Cisa, zasilają liczne ekosystemy i tworzą siedliska. Żelazna Brama – przełom Dunaju z imponującymi nadrzecznymi klifami – to największy tego typu krajobraz w Europie oraz obszar wpisany na listę światowego dziedzictwa przyrodniczego UNESCO.