Czy grożą nam superbakterie?
Używamy i nadużywamy antybiotyków, co sprawia, że bakterie – ci mali mistrzowie ewolucji – coraz lepiej się przed nimi bronią. Superbakterie – odporne przynajmniej na 3 rodzaje leków – stają się coraz niebezpieczniejszym fenomenem. Co roku z powodu zakażeń bakteriami antybiotykoopornymi umiera ponad 1,3 miliona osób rocznie. Czy czeka nas kolejna pandemia?