Is a Superbug Pandemic Coming?27 min
Our use and overuse of antibiotics means that bacteria – those little masters of evolution – are becoming increasingly capable of defending themselves against them. Superbugs, which are resistant to at least three types of drugs, are now becoming an increasingly dangerous phenomenon. More than 1.3 million people die each year from infections with antibiotic-resistant bacteria. Are we facing another pandemic?