Dlaczego kochamy złoto?28 min
Sam termin „gorączka złota” wiele mówi o naszej obsesji na punkcie tego szlachetnego metalu. Przez wieki złoto kształtowało losy ludzkości — było symbolem bogactwa, ale też przyczyną konfliktów i wojen. Jak i kiedy powstał ten pierwiastek? I skąd właściwie bierze się jego niezwykła moc przyciągania?