Czy rządzą nami bakterie?26 min
Ludzkie ciało jest domem dla około 30 miliardów mikroorganizmów (bakterii, grzybów, wirusów, alg). Skład tej mikrobioty ma na nas bezpośredni wpływ: im bardziej jest ona zróżnicowana, tym jesteśmy zdrowsi. Jednak urbanizacja, przepisy dotyczące higieny oraz zmiana diety i stylu życia prowadzą do utraty bioróżnorodności drobnoustrojów. Jak więc możemy odzyskać mikroorganizmy, które zniknęły?