Fragment de mer
Dance + City łączy taniec współczesny z architekturą pięciu europejskich krajów - Litwy, Łotwy, Estonii, Francji i Ukrainy, badając w wyjątkowy sposób, w jaki sposób fizyczne struktury wokół nas (które często mijamy w naszym codziennym życiu) wchodzą w interakcję z elastycznością i dynamiką ludzkiego ciała. W kolejnym odcinku zapraszamy na nieoczekiwane spotkanie nad morzem - w Saint-Quay-Portrieux w Bretanii na północy Francji.
Wybór tego miejsca był podyktowany bardziej jego lokalizacją i funkcją niż architekturą czy otoczeniem. Basen został zaprojektowany tak, aby był naturalnie i regularnie zalewany przez Ocean Atlantycki. Celem jest ukazanie harmonii między ciałem, architekturą i naturą. Kruchej równowagi między człowiekiem a naturą na tym nieustannie zmieniającym się wybrzeżu. Proces twórczy zaś był intuicyjny i improwizowany, zależny od chwili i zaangażowania tancerza, reżysera, pływów i pogody.