Żelazna kurtyna
Jak Związek Radziecki narzucił swój model w Europie Środkowo-Wschodniej? Akt ostatni: śmierć Stalina rozpoczęła okres "odwilży" w demokracjach ludowych. Już latem 1953 roku rozpoczęły się pierwsze strajki w Berlinie Wschodnim. Kulminacją protestów była nieudana węgierska rewolucja w 1956 roku.