Żelazna kurtyna
Po zakończeniu II wojny światowej, żelazna kurtyna podzieliła Europę na dwa obozy. Związek Radziecki instaluje rządy komunistów w krajach Europy Środkowej. Stalin, "ojciec narodów" jest wszędzie, psogląda na swoich nowych poddanych z niezliczonych portretów. Europa Środkowa zmienia się na obraz i podobieństwo "matuszki Rosji", mieszkańcy są inwigilowani, indoktrynowani, a gospodarki przechodzą przymusową kolektywizację i nacjonalizację. O wydarzeniach tamtych lat opowiadają świadkowie z całego dawnego bloku sowieckiego.