Energia jądrowa: przeszłość czy przyszłość?13 min
Gdy Rosjanie zagrozili atakiem na elektrownię jądrową w Zaporożu, świat wstrzymał oddech i przypomniał sobie traumę Czarnobyla i Fukushimy. Nie można jednak zignorować zalet takich elektrowni: są stosunkowo ekologiczne i pozwalają na suwerenność energetyczną (w szczególności unikanie rosyjskich węglowodorów). Jednak wydobycie uranu, niezbędnego paliwa w reakcji jądrowej, składowanie odpadów i ryzyko katastrofy to kwestie, które stawiają pod znakiem zapytania rozwój tej energetyki.