Martha Argerich performs Schumann’s Piano Concerto in A minor
As part of ‘Europiano’, ARTE’s day dedicated to piano concertos, Schumann’s Piano Concerto in A minor – one of the most important works of German Romanticism – comes to life under the fingers of the great Martha Argerich. Her performance stands out not only for its virtuosity, but also for its expressive intensity, enriched by an almost chamber-music-like rapport between the piano and the orchestra.