Beethoven: Piano Concerto No. 5
Written during the tumult of the Napoleonic Wars, Beethoven’s fifth and final piano concerto is both epic and moving. Young Austrian pianist Lukas Sternath is soloist with the Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, conducted by Constantinos Carydis performing from Pnyx Hill with a view of the ancient Acropolis as part of Europiano.