Quebec: The Magdalen Islands
In the heart of the Gulf of St Lawrence lies a very special archipelago: the Magdalen Islands. Feared by sailors, loved by tourists and a refuge for endangered species, this archipelago, part of the Canadian province of Quebec, consists of seven inhabited islands with a small closely-knit population.