Re: Creative Psychology in Romania
In Romania mental health is still a taboo subject with sufferers often pushed out to the margins of society. Ciprian Hord is a psychologist and photographer who wants to change the stigma of mental illness and uses photography, creativity and empathy to give patients hope and visibility. The report shows how humanity and creative therapy create space for dignity even in an overburdened healthcare system.