Re: Valencia's Fire Festival and the Environment
Every March a giant street party in Valencia sees fireworks, festivities, and huge temporary sculptures displayed in the street before being set alight in front of the joyous crowds. This traditional celebration, called Fallas, is great fun, and an expression of local identity. However, it is very bad for the environment.