100 Years of Neues Bauen (1/3
A century ago, modern architecture was born: In the 1920s architects in Germany wanted to create affordable and decent housing for all with new ideas of what a home should be. The Neues Bauen, or New Objectivity, designs of the period saw a central and minimalist space takes centre stage: the living room.