100 Years of Neues Bauen (3/3)
A century ago, modern architecture was born with idealistic architects wanting to build decent and affordable housing for all. In this episode: The bathroom. In the early 20th century, a private bathroom in one’s house was a luxury. But architects like Le Corbusier in France and Bruno Taut in Germany wanted to change that with their cutting-edge new housing developments.