Nice to meet you: Italy
What effects does pride have on a sense of community? In Poland, Jagoda Marinić observes pride in many forms: Women are proud to fight abortion laws. National pride is expressed in the desire to uphold the memory of fallen soldiers. And LGBTQIA+ communities see pride in the fight for their rights.